יום חמישי, 17 בפברואר 2011

הוא טעים, דומיננטי, והוא לגמרי משלנו

''

http://cafe.mouse.co.il/review/2040428/

 ביום האהבה, לא הייתי לבד, אבל גם לא הייתי בזוג. בערב בלוגרים, בבית מלון אכדיה בהרצליה, מקבץ בלוגרים מהשורה הראשונה, התכנסו להכרה מקרוב של שמן אבוקדו, ולסדנת הצילום של איל קרן. התיישבנו לשולחן הגדול, עם מגוון נשנושים על טהרת שמן האבוקדו. פופקורן ירקרק בקונוס מפיסת עץ, קונוס פילו במילוי טרטר טונה אדומה ואבוקדו. קרקרים ומקלות גריסונים, עם מטבל גוואקמולי.
''''''
השף המנצח על המנות שהוגשו לנו היה אריק פורט. שף במלון אכדיה, אוהב חומרי גלם חדשים. עובד במלון קטן ושקט, וע"כ יש לו את הלגיטימציה לשחק עם חומרי גלם איכותיים. בעקרון, רוב השמנים שמשווקים בארץ, מגיעים מחו"ל. שמן אבוקדו הוקם בישראל, תעשייה ישראלית ואיכותית. ולמה לנו שמן זה? צדדיו החזקים: ויטמין E. בהשוואה לשמן זית, מדובר בשמן זית + +... שמן האבוקדו יכול להגיע ל 250 מעלות. השמן משמש כ טאצ' אחרון, לתיבול ולטעמים  האחרונים של המנה.
''


''

''



השמן מאוד מתאים לעגבניות, לחלומי ולקפרזה. חביתית חלבונים בשמן אבוקדו תהיה מאוד מוצלחת. מאחר ואף אחד מאיתנו לא ממש היה סגור, על מה בעצם עושים עם השמן הזה, צוותנו לשולחנות, ע"מ לנסות להכין אוכל בעצמינו. אנטי פסטי, פסטה, וסלט. בעוד אנחנו טועמים מחומרי הגלם שנמצאים על השולחנות, כגון עגבניות לחות בטעם מדהים. מסתבוב בינינו איל קרן, הצלם שהצטרף אלינו ע"מ להעביר לנו סדנת צילום קולינרית, ודאג להסביר לנו שקודם מצלמים, ורק אח"כ אוכלים... ואכן, לאחר שנישנשנו לנו ירקות צרובים למיניהם, הגיע זמן הסדנה. עם "קפה" לבנה, מחזיק ספרים, קליפס מתחתי, מפל בצבע שחור לבן, איל לימד אותנו איך לצלם בצורה מקצועית. בשום אופו לא לצלם אוכל עם פלאש, זה משטיח את האוכל. לצלם ממרחק 20 ס"מ מהאוכל, ובזווית כזו כאילו שאנחנו באים לטעום מהמנה. ובכן, ניסינו, ולהלן מה שיצא, לי בכל אופן 
''


''
ולנתונים היבשים:
ע"מ לייצר חצי ליטר שמן אבוקדו, משתמשים ב 9 ק"ג . 70% אבוקדו מזן האס, ו 30% מזן אטינגר.
מיוצר בכבישה קרה, בעל רמת חומציות נמוכה מאוד. 0.2. ולאיל. איל קורן הינו צלם קולינרי, והתמונות שלו אכן נראות טוב. ע"מ לצלם אוכל, יש צורך במצלמה, לאוו דווקא מתוחכמת, רצוי לכוון לחשיפה ארוכה, עם שימוש בחצובה. ובעצם, איל קרן אומר לנו שאפשר להשיג תמונה מקצועית באמצעים ביתיים.
(ניתן למצוא מידע בנוגע לצילום באתר של איל קרן. 
''

  
''

''
אני חייבת להודות, שמהיום בו קיבלתי את שמן האבוקדו, ניסיתי אותו בווראציות שונות, אך הוא היה דומיננטי למדיי. הטעם שלו לא היה טעם שנפלתי ממנו.. אבל זה בהחלט הגיוני, כי לא אני מי שמבשלת בבית, לי יש תפקיד אחד בבית, ואני לגמרי מכבדת אותו, ועושה את מה שנדרש ממני. התפקיד הזה הוא ל א כ ו ל.
ועל מנת לעשות לנו קצת סדר, הגיע מגוון עצום של מנות לשולחן, ותנחשו מה?... כלל המנות מבוססות על שמן אבוקדו.
''
''
אכלנו המון מאכלים שונים, החל מקבב טעים, ועד לבלקוות עם סלמון (אכן שינוי מרענן)
אז זהו, אני מכירה את השמן הזה עכשיו, אני רק צריכה להתאים אותו למאכלים הנכונים, ואז גם אוכל להנות ממנו. לבנתיים אני בניסוי וטעייה.
אה... והוא גם מאוד יקר, כך שמעתי. אבל לפחות מוצלח. 
''

תגובה 1:

  1. הצילום האחרן מלמד שעברת את הקורס בהצלחה.וכן עדיין השמן בניסוי ותהייה
    אבל בכיף

    השבמחק