יום שבת, 9 באפריל 2011

ירוק, ירוק ועוד הרבה ירוק

מתי הזדמן לכם לקום בבוקר יום חול, ובמקום ללכת לעבודה / ללימודים,
פשוט הלכתם לטייל, ולקטוף עשבים בטבע?

בנסיעת בוקר עם מיניבוס מלא בבלוגרים מחוייכים ורעבים, יצאנו מתל אביב לכיוון אליקים.

בדרך פגשנו את חוסאם עבאס, ממסעדת אלבאבור הידועה, ושם התחיל מסע חיפוש אחר
עשבי בר ארצ-ישראלים.

את החיפוש פתחנו בקיבוץ רמות מנשה, והיופי המדהים שפגשנו שם, עשה רק חשק לעוד.
שם קטפנו חובזה, גרגיר נחלים- רוקט, עקוב ועוד.. צמחים שעברתי ליד עשרות פעמים, ולא ידעתי שאוכל לקטוף ולהכין מהם אוכל. ואולי עדיף שכך, בין כה אין לי את הידע הזה, ולא גדלתי בסביבת הצמחים האלו, כך שאני מעדיפה לא לקטוף צמחים שאני לא מכירה.. חוסאם לעומת זאת, מכיר את הצמחים ממש טוב. ניכר כי הוא גדל על הצמחים האלו, ואת כל הידע הזה, הוא ניסה להעביר אלינו בשיעור על עשבי בר בשהותינו בקיבוץ.

קשה לי להאמין שקלטתי משהו, בייחוד בעודי יושבת על מחצלת גדולה, כשפרושים בפניי לבנה טרייה עם גבעולי חרדל בשמן זית, ופיתות טריות עם זיתים משובחים. ארוחת בוקר פשוטה ומצויינת. גם התה ששתינו היה מיוחד בפשטותו ובטעמו, כמון, הל, ציפורן, זנגביל. שילוב מצויין, טעם נפלא.

כשהלכנו לחפש עשבים, זה היה מצחיק, הוא נכנס לשטח, ופשוט סורק אותו תוך כדי הליכה לתוך השדה, וכל מה שעניין אותו זה למצוא חרדל, אספרגוס בר, עולש, לשון הפרה. הוא פשוט היה חדור מוטיבציה, וכולנו הלכנו אחריו, בלי לשאול יותר מדיי שאלות... הלכנו והלכנו, עד שהחלטנו שנגמר לנו הכוח, אבל לחוסאם היה עוד מלא כח, והוא המשיך.

לאחר מכן עברנו בשדות נוספים, שם קטפנו חיטה, ממנה מכינים את סלט הפריקי.

כעת, משהרעב נפתח, שמחנו להתקפל מהשדות לכיוון מסעדת אלבאבור ביוקנעם.
ובעצם, לא היה כל שינוי. בכניסה למסעדה, בפתח המטבח, חיכו לנו כל העשבים שפגשנו בשטח, ישובים לצד קערות גדולות, ומחכים שמישהו יכין מהם סלטים שונים. הקונספט של המסעדה הוא קונספט פשוט מאוד, כל המאכלים מבית אימו של חוסאם, הם אלו שמככבים במסעדה שלו. פשוט מאוד מדובר במאכלים שהוא לקח מהבית, וכאן הוא נותן להם מקום של כבוד, עם דגש חזק על עשבי הבר, שהוא מכיר כ"כ טוב עוד מילדותו.
 סוגי סלטים שונים חיכו בסבלנו לנגיסה הגונה מאיתנו, ולבנתיים, הכננו קבב עם עובדי המטבח.
עכוב מבושל, עלי גפן, חוביזה, עולש פריקי ועוד רבים.
חוסאם טוען שאתה לא יכול להיות רק שף, אתה צריך גם לשטוף כלים, לחתוך, לקלוף, לבשל, לטגן, וכל מה שקורה במטבח בעצם, צריך לקרות באמצעות השף. רק כך הוא יכול להיות בטוח,  שהאוכל שיוגש לסועדים בסופו של דבר, יהיה מכל הלב. כן, וגם את הלחם השף צריך להכין בעצמו, ולא לקנות.

כאן מכינים לנו את הארוחה

לפני
ואחרי
ובארוחה שהוגשה לנו טעמנו:

עכוב מבושל, טעים מאוד. אנחנו אמנם לא מכירים ולא מבשלים את זה, זה המקום לטעום תבשילים מהסוג הזה.

חומוס גרגירים
שקדים ירוקים טריים

אני מודה שזו הפעם הראשונה שאני טועמת את הקובה נייה, וזו אכן מנה מצויינת. בורגול טחון עם בשר טרי ותבלינים, ומעל המנה בשר טלה מטוגן. מנה מאוד מיוחדת.

קבב על מקל קינמון, כשהבשר איכותי עם עשבים טריים, אין סיכוי שזה ייצא לא טעים.

ומנת הדגל של המקום מבחינתי (אחת מהן בכל אופן) זו המנה הזו, צלע טלה על סלט פריקי.
רך וטעים. שווה בהחלט נגיסה.

והמנה שבלעדייה פשוט לא הייתי מוכנה לעזוב, זו הכנאפה.
אחת המנות הטעימות ביותר!!!! פשוט חובה לטעום.

הרבה ממנה לא נשאר, ובצדק.

גם המנה הזו, קרם מלאבי, היא מנה טעימה ומצויינת.
זה חידוש מרענן למלבי הרגיל (שאני לא סובלת כי זה לדעתי מוצר מגעיל...)
אין ספק שעדיף את המנה הזו על גבי המלבי המוכר.
זה הזכיר לי את הקרם מלבי המדהים שהכין השף עדי שוורץ, בסדנת הבשר ב"לגעת באוכל".

אז גם אכלנו אוכל טוב, וגם ידענו בדיוק מאיפה האוכל הזה הגיע. והטיול, היה מצויין (-:
כל התמונות כאן

אפרופו קופונים... יש כעת מבצע של ארוחת טעימות במסעדת אלבאבור, כדאי לבקר.
וגם באתר שלו, תמונות מגרות בהחלט.